Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
//nil.no/sites/default/files/imagecache/portfolio_440/medlemmer/nil3845/b0006373.jpg Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
//nil.no/sites/default/files/imagecache/portfolio_440/medlemmer/nil3845/b0006383.jpg Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
//nil.no/sites/default/files/imagecache/portfolio_440/medlemmer/nil3845/b0006414.jpg Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
//nil.no/sites/default/files/imagecache/portfolio_440/medlemmer/nil3845/b0006421.jpg Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
//nil.no/sites/default/files/imagecache/portfolio_440/medlemmer/nil3845/b0006441.jpg Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
//nil.no/sites/default/files/imagecache/portfolio_440/medlemmer/nil3845/b0006461.jpg Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
//nil.no/sites/default/files/imagecache/portfolio_440/medlemmer/nil3845/b0006465.jpg Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet
//nil.no/sites/default/files/imagecache/portfolio_440/medlemmer/nil3845/b0006474.jpg Zappa, interiør, profilering, grafisk identitet

Zappa Dagligvarekjede

Oppdragsgiver
Safari AS
Interiørarkitekt
Fotografer
Daniel Clements
Prosjektansvarlig
Fredrik Rysjedal (Grafisk desiger)
Bente Irminger (Interiørarkitekt MNIL)

Zappa er en nysatsing fra Safarikjeden, en 100m2 dagligvarebutikk, med åpningstider på hverdager utenom vanlig åpningstid, samt søn- og helligdager. Zappa-butikkene skal lokaliseres i Bergensregionen,  men ikke ha visuell tilknyting til Safaributikkene. Første Zappa- butikk åpnet på Vestkanten, Loddefjord i Bergen, sommeren 2010. De to neste butikkene åpnet i høst, hhv. på Knarvik og Fantoft.

Konvensjonene innen visuell kommunikasjon i handelsbransjen er at billige produkt og butikker skal se billige ut, som ein kontrast til det mer eksklusive og dyre.  Zappa er en liten kjede, som skiller seg vesentlig fra  disse etablerte konvensjonene.  Det er brukt en «Tri-color-kombinasjon » i identitetselementene. Fargene er ren gul, varm grønn og bringebær-rød.  Zappabutikkene skal være  et trivelig rom som subjektivt hever standarden på omgivelsene . Den sterke og samstemte fargebruken er  full av energi som skal generere en hyggelig handleatmosfære.
Zappa har brukt sin egen kundegruppe som en del av profilen. Karakterene er et tverrsnitt av alle aldersgrupper man kan treffe på butikken en  søndags ettermiddag. Profilelementene består av matelementer,  håndtegninger av varer og handlelister som er knyttet opp mot de ulike karakterene.


v Annonse

BANNERANNOSER → Annonser her